فضای دوم گوشی شیائومی

XIAOMI SECOND SPACE | دینگوتل | فضای دوم گوشی شیائومی

فضای دوم شیائومی چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

در دنیای امروزی، گوشی‌های هوشمند به یکی از ابزارهای ضروری در زندگی ما تبدیل شده‌اند. از این رو، آشنایی کامل با تمامی قابلیت‌ها و امکانات نرم‌افزاری این دستگاه‌ها ضروری است. یکی از قابلیت‌های کاربردی که در گوشی‌های شیائومی و پوکو دیده می‌شود، “فضای دوم” یا به انگلیسی “Second Space” است.

فضای دوم شیائومی چیست؟

فضای دوم در گوشی‌های شیائومی واقعاً یک امکان مفید است. این امکان به کاربران این امکان را می‌دهد که دو محیط جداگانه برای استفاده از گوشی‌شان داشته باشند. با فعال کردن فضای دوم، شما می‌توانید یک محیط جدید و کاملاً مستقل از فضای اصلی گوشی خود ایجاد کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی به برنامه‌ها، اطلاعات و تنظیمات خود را در محیط جدید داشته باشید، بدون اینکه نگران مختل کردن یا اشتباهی در فضای اصلی گوشی خود باشید.

XIAOMI SECOND SPACE 1 | دینگوتل | فضای دوم گوشی شیائومی

برای مثال ممکن است شما به هر دلیلی بخواهید به روی گوشی یک فضای شخصی و یک فضای کاری داشته باشید و این دو فضا کاملا از هم جدا باشند. به لطف این قابلیت می‌توانید فضای اصلی را به اکانت شخصی خود اختصاص دهید و از Second Space به عنوان اکانت کاری استفاده کنید و نرم افزارهای متفاوتی به روی آن نصب کنید و دیتای متفاوتی نیز به روی آن انتقال دهید.

به بیان ساده با این قابلیت عملا دو نفر می‌توانند از یک گوشی شیائومی استفاده کنند بدون این که دسترسی به اکانت‌ها و دیتای یکدیگر داشته باشند. در ادامه به شما نحوه فعال سازی فضای دوم شیائومی را آموزش خواهیم داد.

آموزش فضای دوم شیائومی

برای استفاده از فضای دوم شیائومی باید ابتدا آن را فعال کنید. مراحل گفته شده را پشت سر بگذارید.

  • 1. به Settings یا همان تنظیمات مراجعه کنید؛
  • 2. وارد بخش Special features یا قابلیت‌های ویژه شوید؛
  • 3. در صفحه جدید به روی گزینه second space یا فضای دوم کلیک کنید؛
  • 4. بسته به نسخه MIUI که به روی گوشی دارید ممکن است مجبور شوید از قسمت Additional settings به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید. برای راحتی بیشتر می‌توانید فضای دوم یا Second space را در منوی تنظیمات و از بالای صفحه سرچ کنید؛
  • 5. به روی گزینه Turn on Second Space کلیک کنید؛
  • 6. زمانی که عبارت Create Successfully نمایش داده شد به روی Continue کلیک کنید؛
  • 7. در مرحله بعدی باید مشخص کنید که چگونه می‌خواهید به فضای دوم دسترسی داشته باشید، از طریق میان‌بر یا از طریق پسورد؛
  • 8. اگر گزینه پسورد را انتخاب کنید در ادامه باید برای آن رمز مشخص کنید. برای این کار ابتدا باید رمز فضای اصلی را وارد کنید و سپس رمز اکانت دوم را بزنید؛
  • 9. شما پس از ایجاد رمز می‌توانید از طریق اثر انگشت نیز وارد فضای دوم شوید. برای مثال می‌توانید به گونه‌ای تنظیم کنید که انگشت اشاره شما را وارد فضای اصلی گوشی و انگشت شصت شما را وارد فضای دوم کند؛
  • 10. تمام! حال شما می‌توانید به روی فضای دوم نرم افزارهای متفاوت و دیتای متفاوتی داشته باشید بدون این که این دیتاها وارد فضای اول شوند.

چگونه به فضای دوم گوشی شیائومی برویم؟

زمانی که در حال روشن کردن فضای دوم هستید می‌توانید بین shortcut یا همان میان‌بر یا پسورد یکی را انتخاب کنید. اگر گزینه shortcut را بزنید هر بار با انتخاب این گزینه به روی صفحه می‌توانید وارد فضای دوم شوید اما اگر برای فضای دوم رمز تأیین کنید کار بسیار ساده می‌شود.

XIAOMI SECOND SPACE 2 | دینگوتل | فضای دوم گوشی شیائومی

تصور کنید که برای ورود به گوشی انگشت اشاره دست راست را قرار داده‌اید و برای ورود به فضای دوم انگشت اشاره دست چپ را تنظیم کرده‌اید. زمانی که گوشی قفل است اگر از انگشت اشاره دست راست استفاده کنید به طور مستقیم وارد فضای اصلی گوشی می‌شود و اگر از انگشت اشاره دست چپ استفاده کنید به طور خودکار فضای دوم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

همین گفته در مورد پترن نیز صدق می‌کند و زمانی که گوشی قفل است پترن هر فضا را که وارد کنید به صورت خودکار وارد همان فضا خواهید شد. پس اگر برای فضای دوم رمز گذاشته‌اید کافیست گوشی خود را قفل کنید و با رمز فضای دوم گوشی را باز کنید تا وارد این محیط شوید.

حذف فضای دوم در گوشی شیائومی

زمانی که طبق گفته‌های بالا فضای دوم را فعال کنید و مجدد از طریق تنظیمات به Second space وارد شوید می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. یکی از گزینه‌هایی که در این صفحه دیده می‌شود Delete Second Space است و برای پاک کردن فضای دوم باید به روی آن کلیک کرده و رمز این فضا را وارد کنید.

 

انتقال برنامه به فضای دوم گوشی شیائومی

یکی از تنظیماتی که می‌توانید پس از روشن کردن فضای دوم در تنظیمات این بخش پیدا کنید انتقال اطلاعات بین فضای اول و دوم است. از طریق این بخش مثلا می‌توانید برخی از تصاویر خود را از فضای اصلی به فضای دوم انتقال دهید.

XIAOMI SECOND SPACE 3 | دینگوتل | فضای دوم گوشی شیائومی

بازیابی رمز فضای دوم گوشی شیائومی

به تنظیمات و سپس second space همانند مراحل بالا وارد شوید و به روی گزینه فراموش کردن رمز یا Forget password کلیک کنید. در ادامه وارد اکانت شیائومی خود شوید و رمز را ریست کنید.

 

tahandrzdh
ارسال دیدگاه